A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Pölöskei Italgyártó Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Cg. 20-10-040376, székhely: 8929 Pölöske, Petőfi u. 1., képviselő: Nyúl Roland vezérigazgató, adószám: 29295975-2-20), mint eladó (továbbiakban: eladó) és a vele a https://poloskeiszorp.hu weboldalon (továbbiakban: webshop) keresztül szerződő vevő (továbbiakban: vevő) között létrejött megállapodás tartalmát szabályozza.
A Webshopon keresztül létrejött valamennyi jogügyletre jelen ÁSZF rendelkezésit kell alkalmazni. Amennyiben a Vevő a szerződés tartalmát az ÁSZF-től eltérő szabályokkal szeretné meghatározni, az ajánlatát az Eladó címére írásban kell eljuttatnia.
Eladó a Webshopján keresztül az általa gyártott szörpöket és gyümölcsszirupokat, valamint egyéb, nem általa gyártott merchandising/kiegészítő termékeket árul.
A szörpök és gyümölcsszirupok csak 6-os, 12-es vagy 18-as pakkban vásárolhatók meg. Az aktuálisan megvásárolható szörpöket a https://poloskeiszorp.hu/shop aloldalon lehet megtekinteni, ahol a termékek fotója mellett a kiszerelésük és az áruk is fel van tüntetve.
A szörpök, illetve gyümölcsszirupok összetevőiről és átlagos tápértékéről a tájékoztatás az adott termékhez tartozó termékoldalon belül érhető el.
A merchandising/kiegészítő termékek leírása és ára a https://poloskeiszorp.hu/termekkategoria/kiegeszito/ aloldalon a terméket kiválasztva érhető el az adott termék termékoldalán.
A Webshopban történő vásárlás a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, elektronikus úton történő megrendeléssel lehetséges.
Eladó a Webshopon keresztül megrendelést csak magyarországi szállítási címre fogad el, illetve a vásárlásról számlát csak magyarországi lakóhelyű vagy székhelyű természetes vagy jogi személyek részére bocsát ki.
Szörpök, vagy gyümölcsszirupok vásárlása esetén a vásárláshoz a vevőnek pontosan 6, 12 vagy 18 db terméket kell kiválasztani, valamint kosárba tenni a „Kosárba teszem” gombra kattintva a kiválasztott pakk megjelenik a Kosár oldalsávban.
Merchandising termék vásárlása esetén a „Kiegészítők” termékkategórián belül a termék kiválasztását követően a „Kosárba teszem” gombra kattintva megjelenik a termék a Kosár oldalsávban.
A Kosár oldalsávban a vevőnek lehetősége van a kosár tartalmát törölni és módosítani; az oldalsávot kattintással eltüntetve folytatni a vásárlást vagy - a szükséges 6, 12, illetve 18 db szörp kosárban léte esetén - a "Pénztár" gombra kattintva továbbhaladni a vásárlási folyamatban.
A Pénztár aloldalon (https://poloskeiszorp.hu/penztar) kell a vevőknek a számlázási és szállítási adatokat megadni, valamint itt van lehetőségük a megrendeléshez megjegyzést írni.
A Pénztár aloldalon meg kell adni a szállítás módját (GLS házhozszállítás vagy csomagpont; MPL házhozszállítás vagy csomagautomata), amelyek költségeit a vevőknek kell viselnie.
A megrendelt termékek vételárának kifizetése bankkártyával, Barion szolgáltatón keresztül lehetséges.
A megrendelés befejezéséhez el kell fogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit a kötelezően pipálandó jelölőnégyzetre kattintva, majd a „Rendelés leadása” gombra kattintva a Barion fizetési felülete jelenik meg, ahol a sikeres fizetést követően létrejön a szerződés az eladó és a vevő között.
Amennyiben a megrendelés folyamán a vevő valamely kötelező adatát nem adja meg, fizetés előtt erről kap egy tájékoztatást a Webshop felületén. A fizetés kizárólag a kötelező adatok megadása esetén lehetséges.
A Barion fizetési felületén a fizetéshez a vevőnek meg kell adnia a bankkártyája számát, a bankkártya-birtokos nevét, a bankkártya érvényességét, valamint a bankkártya biztonsági kódját.
A fizetés elsődleges feltétele, hogy a vevő által fizetésre használni kívánt kártyája az online fizetésre alkalmas legyen, vagyis azt a kártyakibocsátó pénzintézet erre a célra is alkalmas kártyaként bocsássa ki, továbbá, hogy a kártya érvényességi ideje a fizetéskor még ne járjon le. Sikeres fizetés esetén a vásárolt áru ellenértéke azonnal zárolásra kerül a vevő bankkártyához tartozó számláján. Amennyiben a fizetés nem sikeres, erről vevő külön tájékoztatást kap a Barion szolgáltatótól.
Fizetést követően a megrendelt termékekről vevő visszaigazoló e-mailt kap a megrendelés során megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megvásárolt termék nevét, mennyiségét, szállítás módját, a termék és a szállítási díj összegét, a szállítás helyét és a számlázási adatokat.
Ha Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül egyes termékek mellett feltüntetésre különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0,- Ft-os vagy 100,- Ft alatti vételára van, akkor Eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Vevő elállhat vásárlási szándékától. Vevőt ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.
A megvásárolt terméket az eladó a szerződés létrejöttétől számított hét munkanapon belül szállítja le a vevő által megadott címre, vagy a vevő által megjelölt GLS/MPL csomagpontra/csomagautomatába.
Amennyiben a szállítási határidő bármilyen okból meghosszabbodik, eladó telefonon, vagy emailben értesíti a vevőt a szállítás várható időpontjáról. Ebben az esetben vevő elállhat a szerződéstől.
Ha a megvásárolt terméket vevő bármilyen okból nem vesz át, az ismételt szállítási költség is a vevőt terheli.
Vevő a termék átvételekor köteles a termék csomagolásának sértetlenségéről, a termék megfelelőségéről és mennyiségéről meggyőződni. Házhozszállítás esetén a kifogásait köteles a futárral közölni, GLS/MPL csomagpontra/csomagautomatába történt szállítás esetén pedig az átvételt követő 24 órán belül köteles a kifogásait e-mail útján közölni az eladóval.
Jelen ÁSZF szempontjából fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy vevő.
A fogyasztó az eladóval megkötött szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat.
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az eladó részére. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A fogyasztó az elállási jogát az ÁSZF mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján köteles gyakorolni oly módon, hogy az elállási nyilatkozatát a nyilatkozattételre nyitva álló határidőn belül postai úton vagy e-mail útján elküldi az eladó részére.
A fogyasztó az elállása esetén haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni az eladó részére a terméket. A termék visszaküldési költsége a fogyasztót terheli. A fogyasztó köteles az eladó részére megtéríteni a csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenést.
Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget banki átutalással téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte; a kettő közül eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Szörp és gyümölcsszirup termékek esetén vevőt az elállási jog a termék átvételét követően nem illeti meg.
Eladó a hibás teljesítéséért kellékszavatossággal tartozik.
Kellékszavatossági igénye alapján a vevő választása szerint
– kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a vevőnek okozott érdeksérelmet; vagy
– az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, ha nem minősül fogyasztónak akkor a hibát az eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A vevő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az eladóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a vevő a felelős.
Az eladó által a fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól vagy a forgalmazótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó vagy forgalmazó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó vagy forgalmazó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó vagy forgalmazó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
– a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
– a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval vagy a forgalmazóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Eladó célja, hogy valamennyi szerződést megfelelő minőségben, a vevő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben vevőnek mégis panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, panaszát az eladóval a megrendeles@poloskeiszorp.hu e-mail címen keresztül közölheti.
Eladó a bejelentett panasszal kapcsolatos álláspontját a bejelentéstől számított 30 napon belül írásban közli a vevővel. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. Eladó a válasza másolati példányát 3 évig megőrzi.
Az eladóval fennálló vitás ügyeket célszerű a megadott panaszkezelési elérhetőségen rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a vevő vitás esetben a lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat, amennyiben jogszabálysértés kapcsán szeretne hatósági bejelentést tenni, akkor a lakóhelye szerint illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi szervéhez fordulhat.
Online vitarendezési platform
Ha a vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban panasszal kíván élni, akkor igénybe veheti az online vitarendezési platformot (ODR), amely a https://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon érhető el. A platformon regisztrációt követően, az eladó e-mail címének megadása mellett küldhető be panasz.
Eladó a vevővel létrejött szerződést írásban megkötött szerződésnek tekinti, amelyet a rendelésszámon iktat, és a szerződés teljesítésétől számított egy évig tárol. Felek között a szerződés magyar nyelven jön létre.
A szerződéshez kapcsolódó adatvédelmi és adatkezelési szabályokat az eladó Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza (https://poloskeiszorp.hu/adatkezelesi-tajekoztato/).
Jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a fogyasztó és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései megfelelően irányadók.
Pölöske, 2024. szeptember 24.
Elállási nyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt
Pölöskei mintabolt
Cím: 8929 Pölöske Petőfi u. 1.
Vevőszolgálat: info@poloskeiszorp.hu
Hétfő – Péntek:
8:00 – 12:00
12:30 – 16:30
Szombat: 8:00 – 12:00
Vasárnap: Zárva